Mercedes SLS AMG (1:18)

 

 Mercedes SLS AMG 1:18

Tak a je tu hneď prvá recenzia modelu. Zistite, či je tento "Medveď" pre Vás ako zberateľa naozaj ten pravý a či stojí za každý cent svojej ceny. Najprv ho pre prehľadnosť zhodnotím v "kocke" a nižšie sa pozrieme na detaily. Enjoy :-)

 

 

HODNOTENIE MODELU:    8.6/10

Čo sa mi na modeli nepáčilo a čo by sa dalo vylepšiť:

- kovové alebo aspoň perforované plastové mriežky miesto plastových

- fotoleptané brzdové kotúče namiesto plastových dielov 

Čo sa mi naopak páčilo:

+ celková kvalita spracovania

+ fotoleptané nápisy

+ bezchybný lak

+ detaily predných a zadných svetiel

+ interiér ako celok

 

O reálnom aute a modeli

Najprv pár faktov o skutočnom aute. Mercedes SLS AMG je GT (z angl. Grand Tourer), viac ako inšpirované legendárnym Mercedesom 300SL Gullwing. Nesie jeho odkaz a pripomína ho hlavne  dohora výklopnými dvermi.  Priamy nástupca modelu SLR McLaren bol predstavený na autosalóne vo Frankfurte v roku 2009 a vyrábať sa začal o rok neskôr.  

Pod jeho dlhočiznou prednou kapotou sa skrýva motor V8 o objeme 6.2 litra s rozvodom DOHC a výkonom 571 koní pri 6500 ot/min. O prenos sily k zadným kolesám sa stará 7-rýchlostná poloautomatická transaxle prevodovka. Z nuly na 97 km zrýchli auto za 3,8 sekundy, maximálka končí okolo 340 km/h.

 

Mercedes vyrobil početné verzie tohto modelu: od štandardného SLS AMG cez SLS AMG GT až po verziu Black Series či elektromotormi poháňané Electric Drive. V roku 2015 bola vydaná posledná edícia, AMG GT Final Edition, ktorou sa výroba skončila a model bol nahradený menším (a lacnejším) typom GT AMG.

 

O modeli. SLS je medzi výrobcami „osemnástok“ pomerne obľúbený. Výber je priam šialený – máme tu SLS od firmy Maisto, Motormax, Welly (edícia GT Autos), Norev a nakoniec Minichamps (len samotný Minichamps má v ponuke viac ako šesť prevedení tohto modelu). Ja som vybral ten posledný, nakoľko som chcel kvalitnejšie spracovaný model za slušnú cenu.  Porovnám ho však aj s modelmi od Norevu a Welly, pretože ide o dvoch najväčších konkurentov tohto modelu. To, či som si vybral dobre, zistíme nižšie.

 

Balenie. Model je bezpečne zabalený, ako býva u Minichamps dobrým zvykom. Po otvorení kartónovej krabice na mňa vykukol biely polystyrén. Po odobratí jeho hornej polovice vidno strechu a kapotu modelu. Kapota a kufor sú zaistené lepiacou páskou a dvere plastovou. Zo spodu je model zaistený troma skrutkami, ktoré sa dajú odmontovať aj bez použitia skrutkovača (veľké plus pre nekutilov :)

 

Prvý dojem. SLS je po vybratí z krabice relatívne ťažké, na poťažkanie v ruke má cca 1 kg. Proporcie vyzerajú byť v poriadku. Na pohľad to nie je žiadny krehký modelík, ani na dotyk nevŕzga na žiadnom mieste, čo vypovedá o kvalite spracovania. Naproti tomu napríklad model od Welly má s kvalitou spracovania mierne problémy.  

 

Ako model vyzerá zvonku

Exteriér. Model je solídne nalakovaný, bez akýchkoľvek vád laku. Pri pohľade do svetla vyniká efekt metalízy. Všetky otvárateľné časti sedia na mieste, nič neodstáva. Bočné, zadné a čelné sklo sú osadené na mieste, bez akýchkoľvek stôp po lepidle. Kryt nádrže je plastový, ale neodstáva a drží pevne na mieste. Nápisy „SLS“ a „AMG“ sú vyrobené z fotoleptanej ocele a sú osadené perfektne. To platí aj pre nápisy 6.3 na boku auta.  Chrómové diely na kapote a za predným kolesom sú pekne spracované, aj keď ide vlastne o plasty.

 

Čo sa mi pozdáva menej, sú bočné výduchy pri dverách, výduchy kapoty a prednej masky. Všetky sú totiž „nefunkčné“ – je to len vylisovaný plast bez perforovaných otvorov. Je to naozaj škoda na takomto modeli. Podobný problém má však aj model od Norevu. SLS od firmy Welly má totiž perforované všetky mriežky na aute.

 

Na druhej strane musím uznať, že som si to všimol  až na druhý pohľad po fotení – plasty sú totiž lisované pomerne dobre a vytvárajú ilúziu reálnej mriežky. A nakoniec svetlá – predné, zadné a smerovky na spätných zrkadlách sú to, čo tento model robí lepším. A nesmiem zabudnúť na pekne osadené zadné tretie brzdové svetlo – milý detail.

 

 

 


Pri pohľade zboku má model správne nastavenie svetlej výšky, na rozdiel napríklad od modelu firmy Welly.


Kolesá.  SLS má štandardné päťcípe disky a na nich obuté nejaké gumy bez označenia výrobcu. Detail, ktorý sa mi naozaj páči, je vylisovaný nápis „AMG“ na ráfiku a presne vyrezané šesťhranové matice. Pneumatiky majú podľa fotiek správny profil a šírku.

 

Za diskami sa schovávajú brzdové kotúče, ktoré by mohli byť aj lepšie spracované. Miesto plastu by skôr potešila fotoleptaná sada kotúčov. Aspoň že sa točia spolu s kolesami :). Zato brzdové prasiatka s nápisom „AMG“ robia radosť.

 

 

Podvozok. Tu nie je čo obdivovať, nakoľko väčšina dielov je zakrytá, ako aj na reálnom aute. Predná a zadná náprava sú odpružené, a to všetko bez vŕzgania typického pre lacnejšie modely. Predné kolesá sa vytáčajú do strany ľahko.

 

Motor. Kapota sa otvára za pomoci malého kolíku na podvozku. Je to preto, lebo za pomoci nechtu otvoríte kapotu veľmi ťažko – je to totiž perfektne napasovaná. Po otvorení môžete vidieť...no veľa toho popravde nevidno.

 

Medzi SLS od firmy Norev a Minichamps som v tejto časti auta takmer nenašiel rozdiel.  To však nie je chyba modelu. Opäť ide o trend výrobcov automobilov, všetko zakryť plastom.

Ako model vyzerá zvnútra

Interiér. Spolu s exteriérom jedna z najlepších častí tohto modelu. Až tu sa naplno prejavuje, že ide o „lepší“ model. Po otvorení dverí typu „gullwing“ sa nám vnútro objaví v plnej kráse. Ešte jeden postreh k dverám: v otvorenej polohe držia perfektne a pri zavieraní pekne a ľahko dosadnú bez akéhokoľvek kovového zvuku.

Nástupné prahy sú skvelou imitáciou carbonu, dokonca aj na dotyk. Prechádzajú  plynule ku jemnému čiernemu semišu, ktorým je pokrytý celý spodok auta. Sedadlá sú polomatnej čiernej farby, čo dobre simuluje kožu a poteší aj páčka na nastavenie polohy. Na stredovej konzole sú vylisované švy po obšití kože – pekný detail.

Stredová konzola je celkovo veľké plus modelu – dobre vytvarované ukazovatele, výduchy na prívod vzduchu, tlačidlá navigácie, radiaca páka, lakťová opierka. Na volante môžeme nájsť ovládanie audia a „paddle shifts“ na radenie rýchlostí. Po otvorení kufra nastalo ďalšie príjemné prekvapenie – kufor bol celý potiahnutý semišom aj vrátane veka kufra. Čo je na modeloch Minichamps štandardom je, že semiš v interiéri nikdy neopadáva (aspoň som sa s tým zatiaľ nestretol, na rozdiel napríklad od Autoartu).

Zbežne som interiér porovnával aj s verziou SLS od firmy Norev. V tomto prípade Norev prehral na plnej čiare.

 

Záver

  • Dôvod, prečo som sa rozhodol napísať recenziu na tento model je ten, že SLS je pomerne obľúbený model medzi zberateľmi. Dostal sa mi do ruky a chcel som preto priblížiť výsledok z kuchyne Minichamps.

 

  • Ak vezmem do úvahy všetky kategórie, od exteriéru až po interiér, model hodnotím na 8.6 z 10 bodov. Model nie je dokonalý, čo som postrehol najviac pri niektorých častiach exteriéru. Napriek tomu sa mi model páči a určite jeho kúpu neľutujem. Model som zámerne na niektorých miestach porovnal s rovnakým od firmy Norev, nakoľko z hľadiska kvality je to asi jediný konkurent. SLS som nekúpil za trhovú cenu, no som o to spokojnejší s pomerom ceny a hodnoty modelu.

 

  • Odhliadnuc od toho, že model má nejaké tie muchy, „Medveď“ je ozaj atraktívny, vyzerá pomerne realisticky a to je to, čo sa u mňa ráta.

 

Myslím, že som nevynechal nič podstatné. No nakoľko reálny SLS (zatiaľ :-) ) nevlastním, tak akékoľvek doplnenie alebo dodatok k mojej recenzii od skúsených zberateľov je iba vítaný. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy ohľadom modelu alebo chcete viac foto, budem rád, keď mi to napíšete dolu do komentárov. Ak sa vám táto recenzia páčila, tak ju môžete zdieľať prostredníctvom Facebooku. Ďakujem a zatiaľ sa majte :)