Ferrari California T (1:18)
Dnes necháme kovové modely bokom. Pre tentokrát som vybral na recenziu absolútnu bombu od Ferrari v podaní talianskej firmy BBR. Pozrieme sa bližšie na to, v čom tento model vyniká a čo by sa dalo ešte vylepšiť. Tak poďme na to.
HODNOTENIE MODELU: 9.3/10
Mínusy:
- plastové prieduchy kapoty, predného a zadného blatníka
- plastové koncovky výfukov
Plusy:
+ exkluzívne balenie (konečne žiadny polystyrén...:-)
+ celková kvalita spracovania
+ bezchybný lak a skvelý odtieň
+ zadný kovový difúzor
+ detailne spracované kolesá a brzdové strmene
O reálnom aute
Ferrari California T bola predstavená v roku 2014 na ženevskom autosalóne. Štvormiestny športiak má 3,9-litrový motor V8 s dvojitým turbom (T v názve = Turbo), v súlade s novou politikou Ferrari. Výkon 560 koní sa prenáša cez dvojspojkovú 7-stupňovú automatickú prevodovku na zadné kolesá tak, že auto zrýchli z nuly na stovku za 3.6 sekundy (z nuly na 200 km/h je to len 11,2 sekúnd).
Ako je už u Californie zvykom, model má vyklápaciu strechu s automatickým pohonom, ktorá sa uloží do priestoru kufra bez toho, aby zabrala priveľa priestoru namiesto batožiny.
O modeli
Ak hovoríme o značke BBR, budeme sa baviť hlavne o modeloch z tzv. resinu (po slovensky živica :-). Ide o modely, ktoré vyžadujú značné množstvo práce navyše oproti kovovým modelom. Odlievanie živice do formy, ručná úprava každého odliatku, brúsenie, striekanie a nakoniec lepenie skiel a všetkých dodatočných dielov. Po tejto mravčej práci tu máme produkt, ktorý nedokáže vytvoriť len tak hocikto. Preto majú „bébeerka“ cenovku začínajúcu na 270€.
To sa týka aj našej Californie T, pri ktorej môžete zabudnúť na nálepku „Made in China“. Ide o 100%-tný taliansky výrobok (rovnako ako aj originál auta). Californiu T v mierke 1:18 môžeme od firmy BBR dostať v rôznych prevedeniach. Či už ako otvorenú verziu, alebo uzavretú verziu so strechou.
Na okraj možno spomenúť, že toto Ferrari vyrába aj firma Bburago. Výhodou oproti verzii od BBR môže byť pre niekoho otvárateľné dvere a kapota a funkčný volant – čo sa u resinových modelov zatiaľ žiaľ dosiahnuť nedá. Ja som zvolil model od BBR, nakoľko doteraz som ešte nemal skúsenosť s modelmi od tejto značky. To, či som si vybral dobre, zistíme nižšie.
Balenie
Balenie modelu Ferrari California je skvostom. Už napohľad dýcha kvalitou. Po otvorení červenej krabice z hrubého papiera (veľmi dobre chráni model pred vonkajšími vplyvmi) na mňa vykukol model usadený na koženom(!) podstavci s nerezovým logom „California T“. Model je v krabici poriadne „zakliesnený“. Dobré na to, aby sa pri preprave nepohol ani o milimeter. Na vybratie podstavca s modelom z krabice slúži stuha, ktorú treba potiahnuť. Následne môžeme Ferrari vybrať z krabice aj s podstavcom. Pod modelom nachádzam certifikát pravosti – piaty z pätnástich vyrobených kusov. Skvele J
Model je na podstavci ešte zaistený skrutkami. Ja som auto z podstavca dole nedával. Vyzerá podľa mňa dobre aj na ňom a na manipuláciu nemusím chytať samotný model. Navyše, od firmy BBR možno dokúpiť plastový priehľadný box, ktorý len nasuniete na podstavec a Ferrari si môžete vystaviť kamkoľvek bez toho, aby sa zaprášilo.
Prvý dojem
Californiu som teda vybral z krabice. Prvá vec, ktorá ma upútala, je samotný lak v odtieni Fuji White. V tejto farbe ich BBR vyrobilo len 15. Krásny perleťový lak bez akýchkoľvek nedokonalostí. Leskne sa z každého uhla. Snažil som sa nájsť aspoň nejaký nedostatok v rámci laku. Neuspel som, našťastie.
Na poťažkanie v ruke je model naozaj ťažký. Odhadom má aj 2 kg. Odpoveď je jasná – môže za to materiál, z ktorého je California zhotovená. Všetky resinové modely bývajú totiž ťažšie oproti "kovákom".
Exteriér
V exteriéri sa naplno prejavila výhoda resinových modelov. Žiadne odstávajúce dvere alebo nedoliehajúca kapota (síce sa nedajú otvárať, ale to je daň za dokonalosť). Všetky okná aj svetlá sú precízne vsadené do odliatku. Stopy po lepidle nevidím. Na mieste držia aj kľučky dverí a kryt nádrže. Fotoleptané nápisy „Ferrari“, zámok na dverách vodiča, ako aj znaky sú pekne vycentrované, bez akýchkoľvek nedostatkov.
Predná mriežka je kovová. Za ňou sa nachádza (plastový) chladič, ale aj šošovky predných kamier – veľmi pekný detail. Vypracované predné svetlá si zaslúžia ďalšie plus – šošovka projektora je vsadená do svetla excelentne.
Samostatnú kapitolu tvoria znaky Ferrari na blatníkoch a prednom nárazníku. Ide o 3D nálepky. Príjemná zmena oproti štandardným dekálom známym napríklad z modelov Hot Wheels. Znaky majú autenticky lesklý povrch a sú osadené chirurgicky presne.
Jedna vec ma však trochu zarazila – výduchy na kapote a zadnom blatníku sú plastové, bez perforácie. Výduchy mohli byť radšej z ocele, určite by to viac pridalo na efekte. Je to mierne sklamanie na takomto prestížnom modeli.
Strecha je nalakovaná do lesklej čiernej farby. Opäť žiadny nedostatok laku. Pri odraze sa v nej vidím.
Prechádzam zrakom dozadu, kde najviac upútajú perfektne vsadené (ja viem, opakujem sa) zadné svetlá. Pod nimi sa nachádzajú štyri cúvacie senzory a koncovky výfukov (tie mohli byť aj kovové, ale spracovanie je dobré). Tento nedostatok kompenzuje zadný trojitý difúzor, vyrobený z ocele.
Kolesá a disky. Na túto časť auta som sa náramne tešil. BBR totiž udáva, že kolesá sú vyrobené z 13 dielov. Disky ma hneď upútali reálnymi kovovými maticami a ventilmi (čo je mimochodom poznávací znak terajších modelov BBR). Skvelé sú aj brzdové kotúče, simulujúce uhlíkovo-keramické zhotovenie. Naozajstnou pastvou pre oči sú aj brzdové strmene, odliate do presného tvaru. Za kolesá má model odo mňa „za desať“.
Interiér
Nakoľko ide o resinový model, k interiéru sa nedostanem úplne tým, že by som si „pomohol“ otvorením dverí. To však neprekáža tomu, aby mala „vnútri“ California viac detailov ako niektoré high-endové kovové modely. Krásny červený interiér zahŕňa simuláciu obšitia kože, palubný počítač a všetky tlačidlá prístrojovky (niektoré dokonca s čitateľnými nápismi).
Volant je presne vytvarovaný a hneď za ním sú kovové „paddle shifters“, teda páčky poloautomatickej prevodovky.
Najviac ma potešili výduchy kúrenia v strede palubovky, olemované karbónovými dekálmi. Na prvý pohľad takmer nevidno rozdiel medzi fóliou a reálnym karbónom. Strieborné časti palubovky sú nafarbené do odtieňa presne simulujúceho hliník. Nesmú chýbať ani kovové kľučky dverí a bezpečnostné pásy.
Milým detailom je aj otvor na fľašku (alebo pohár, podľa toho, čo pijete J) v stredovej konzole. Interiér je preto na plný počet bodov.
Záver
- Pre recenziu tohto modelu som sa rozhodol najmä preto, lebo ide o jeden z prvých resinových modelov od značky BBR, ktorý sa mi dostal do rúk.
- Musím uznať, že prvé stretnutie s týmto modelom prekonalo moje očakávania. Vždy som mal totiž pocit, že kovové modely sú o čosi „lepšie“ ako tie živicové.
- Toto Ferrari však nabúralo všetky moje predsudky voči resinovým modelom. Iste, nejde o najlacnejší resinový model, ale pomer kvalita/cena je skvelý. Napríklad modely od firmy MR-Collection stoja aj trikrát toľko, ale to už je iný príbeh. V budúcnosti si preto určite zoženiem nejaký ďalší model od „bébéerka“. Vy sa potom môžete tešiť na ďalšie podobné recenzie. :)
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy ohľadom modelu alebo chcete viac foto, budem rád, keď mi to napíšete dolu do komentárov. Ak sa vám táto recenzia páčila, tak ju môžete zdieľať prostredníctvom Facebooku. Ďakujem a zatiaľ sa majte.